Захтев за хитно заказивање седнице

ПРЕДСЕДНИКУ СКУПШТИНЕ ГРАДА ЗРЕЊАНИНА

АЛЕКСАНДРУ МАРТОНУ 

Датум: 24. 5. 2010.

 

Предмет: ЗАХТЕВ ЗА ХИТНО ЗАКАЗИВАЊЕ СЕДНИЦЕ СКУПШТИНЕ ГРАДА ЗРЕЊАНИНА

 

На основу Статута града Зрењанина члан, 33. став 2. Пословника Скупштине града Зрењанина, члан 55. став 2: „Председник Скупштине је дужан да седницу закаже на захтев градоначелника, Градског већа или једне трећине одборника, у року од 7 дана од дана подношења захтева, тако да дан одржавања седнице буде најкасније у року од 15 дана од дана подношења захтева“ и члана 56. став 3: „Позив за седницу доставља се одборницима најкасније 7 дана пре седнице. Када постоје оправдани разлози, који морају бити образложени, овај рок може бити и краћи“. Доле потписани одборници Скупштине града СРС-а и  ДСС-а достављају председнику Скупштине града Зрењанина Александру Мартону предлог за хитно заказивање седнице Скупштине града Зрењанина са тачком дневног реда „Усвајање закључака Скупштине града Зрењанина поводом Нацрта просторног плана Републике Србије и упућивање истих надлежном министарству у поступку јавне расправе“.

 

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

 

Увидом у Нацрт просторног плана Републике Србије увидели смо низ недостатака који могу имати озбиљне последице по развој нашег града. Реч је о инфраструктурним улагањима у нашој средини, као и нејасноћама у вези изградње централног регионалног складишта опасног отпада у нашем окружењу. Из тог разлога захтевамо хитно заседање Скупштине града Зрењанина са тачком дневног реда „Усвајање закључака Скупштине града Зрењанина поводом Нацрта просторног плана Републике Србије и упућивање истих надлежном министарству у поступку јавне расправе“, ради заузимања заједничког става Скупштине града Зрењанина као највишег органа власти и доношења закључака који би били предати надлежном министарству у склопу јавне расправе која траје до 30. маја 2010. године. Реч је о следећим примедбама на предложени Нацрт просторног плана:

 

-         изградња складишта за депоновање опасног материјала

 

Ово је једна од ствари која је изазвала највише полемике у јавности. Из тог разлога захтевамо да седници Скупштине града Зрењанина присуствује представник Министарства животне средине и просторног планирања који би упознао одборнике и јавност са свим неопходним информацијама у вези изградње складишта, са свим позитивним и негативним странама оваквог једног пројекта, који би створили јасну слику и могућност заузимања става Скупштине по овом питању.

 

-         изградња пречистача пијаће воде (фабрике воде)

У Нацрту просторног плана предвиђена је обнова овог постројења, али у Зрењанину фабрика воде она није ни изграђена, па не може бити ни обновљена. Из разлога што је у Зрењанину од 2004. године забрањена употреба воде за пиће, неопходно је да се у просторном плану нађе изградња „фабрике воде“ у Зрењанину.

 

-         изградња аеродрома

У склопу Нацрта просторног плана није предвиђен аеродром у Зрењанину, иако се на аеродрому Ечка обављају спортске и привредне делатности и постоји документација за његову реконструкцију. Аеродром у Ечки је један од кључних фактора у привредном развоју града, а непосредна близина индустријске зоне још више му даје на значају.

 

-         изградња пристаништа

У Нацрту просторног плана није предвиђена изградња пристаништа иако је у неким ранијим анализама уочена потреба за њеним постојањем. У прилог томе говори и податак да кроз територију нашег града пролазе три пловна пута: Бегеј, Тиса и Дунав и да би изградња пристаништа имала велики утицај на привредни развој нашег града.

 

-         изградња пута „банатска магистрала“ и обилазнице око града Зрењанина

Наш град је изостављен из стратешких приоритета путне мреже за период до 2014. године, јер се изградња државног пута I реда „банатска магистрала“ планира тек након 2014. године. Излишно је говорити колики би утицај на укупан развој града и околине имала изградња овог пута и сматрамо да се он мора наћи међу приоритетима. Иако су многи мањи градови решили проблем обилазнице, Зрењанин ће још дуго имати са тим проблема, из разлога што је изградња обилазнице планирана тек после 2014. године.

 

-         пружна инфраструктура

У Нацрту просторног плана утврђено је да је мрежа железничких пруга на територији нашег града и Средњебанатског округа недовољно развијена, што се огледа у недостатку везе према Румунији и директне везе према Новом Саду. Проблем је што решавање ових проблема није међу приоритетима и што се налази у оној групи „када буде било средстава“.

 

-         појас најинтензивнијег развоја Републике Србије

Нацртом просторног плана као појас најинтензивнијег развоја Републике одређена је Инђија, због, како је наведено, њене непосредне повезаности са Новим Садом и Београдом, наслањања на ова два велика центра и њиховог утицаја на Инђију. Из тих разлога посебна средства ће се издвајати за развој овог појаса. Несхватљиво је да и Зрењанин није одређен и дефинисан као појас најинтензивнијег развоја Републике заједно са Инђијом, јер се и наш град наслања на Београд и Нови Сад, у непосредном је контакту са њима и повезан је са ова два града једним од важнијих националних путева. Због чињенице да се у Зрењанину налазе две велике индустријске зоне, једна према Новом Саду и једна према Београду, дефинисање и Зрењанина као појаса најинтензивнијег развоја Републике и улагања која би из тих разлога дошла у развој инфраструктуре учинили би наше индустријске зоне примамљивијим за инвеститоре што би несумњиво довело до бржег индустријског развоја нашег града.

 

-         Зрењанин у шестој групи градова по значају просторног развоја

 У области Просторног развоја градови су по значају рангирани у 6 група, а наш град се налази у последњој, шестој групи. Проблем лежи у чињеници да је међу стратешке приоритете до 2014. године уврштено доношење пакета подстицајних мера за градове из треће, четврте и пете групе, што наш град оставља без инвестиција у наредне 4 године. Неприхватљиво је да је Зрењанин препознат једино као град са специфичном локацијом у односу на коридор VII и X, а не као чвориште, град од посебног значаја или град у пограничном подручју. У наведеним категоријама налазе се градови који су по својој развијености и броју становника много мањи од Зрењанина ( Нови Пазар, Зајечар, Кикинда, Пирот, Врање, Сомбор, Вршац, Сремска Митровица, Лозница, Шабац и други) и сматрамо да је наш град неправедно запостављен и бачен на маргине.

Из свега наведеног увиђа се неопходност сазивања Скупштине града Зрењанина до петка 28. 5. 2010. године ради заузимања заједничког става по питањима од виталног интереса за развој нашег града а самим тим и бољег и квалитетнијег живота наших суграђана.

 

 

 

 

 

 

Коментари

0 КОМЕНТАРА

ТВОЈ КОМЕНТАР

ВИДЕО СНИМЦИ

ТВИТЕР

ИНСТАГРАМ