Nacrt prostornog plana

Na inicijativu Gradskog odbora Srpske radikalne stranke Zrenjanin, održana je vanredna sednica Skupštine grada Zrenjanina 29.5.2010. Zaključak sednice je jednoglasno usvojen.

 

Na osnovu člana 32, tačka 17, Zakona o lokalnoj samoupravi (Službeni glasnik RS, br. 129/07) i člana 31, tačka 17, Statuta grada Zrenjanina (Službeni list grada Zrenjanina, br. 21/08), razmatrajući Nacrt prostornog plana Republike Srbije, Skupštine grada Zrenjanina na sednici održanoj dana 29. 05. 2010.godine, usvojila je sledeći

 

 Z A K Lj U Č A K

           Skupština grada Zrenjanina, razmatrajući Nacrt prostornog plana Republike Srbije koji je pripremila Republička agencije za prostorno planiranje, usvojila je sledeće primedbe i predloge sa obrazloženjem na Nacrt prostornog plana Republike, Srbije i to:

 

Primedba i predlog broj 1

 

Na strani 141, u naslovu 14.2 Funkcionalna urbana područja, pod brojem (284) u Kategoriji  opština igradova najvišeg stepena urbanizacije navodi se: „Preplitanje uticaja grada Beograda i grada Novog Sada najizraženjenije je na teritoriji opštine Inđija koja se graniči sa gotovo istovetnim gravitacionim potencijalom ka oba grada. S obzirom na složene prostorno-funkcijske odnose i intenzivne veze, u budućoj prostorno-funkcionalnoj organizaciji Republike Srbije, prostor između grada Beograda i grada Novog Sada je moguće tretirati kao jedinstven funkcionalni region ili kao POJAS INTENZIVNIJEG RAZVOJA REPUBLIKE sa bipolarnim uticajem dva centra međunarodnog značaja.

            Skupština grada Zrenjanina smatrai predlaže da i Zrenjanin u prostornom planu Republike Srbije treba označiti kao pojas najintenzivnijeg razvoja Republike.

 

            Obrazloženje:

Zrenjanin se teritorijalno naslanja na grad Beograd i grad Novi Sad. U neposrednom je kontaktu sa njima, gravitira ekonomski i društveno ka oba grada i povezan je direktno sa njima jednim od važnijih nacionalnih puteva. Zbog činjenice da se u Zrenjaninu nalaze dve velike industrijske zone, jedna prema Novom Sadu i jedna prema Beogradu, definisanje i Zrenjanina kao pojasa najintenzivnijeg razvoja Republike i ulaganja koja bi iz tih razloga došla u razvoj infrastrukture učinili bi naše industrijske zone primamljivijim za investitore, što bi nesumnjivo dovelo do bržeg industrijskog razvoja našeg grada i sprečilo dodatni odliv stanovništva ka Beogradu i Novom Sadu.

 

            Primedba i predlog broj 2.

 Na strani 150, pod naslovom 15.1 Prostorni razvoj i uloga gradova i urbanih naselja, pod brojem (299) „Institucionalni nivo“, gradovi su po značaju svrstani u 6 grupa, a Zrenjanin je svrstan u poslednju, šestu grupu gradova.

             Skupština grada Zrenjanina smatrai predlaže da se Zrenjanin u prostornom planu Republike Srbije po značaju prepozna i utvrdi kao grad u trećoj grupi gradova („čvorišta“).

Obrazloženje

 Naprihvatljiva je činjenica da je Zrenjanin prepoznat kao grad sa specifičnom lokacijom u odnosu na koridor VII i X, a ne kao potencijalno „čvorište (teća grupa), grad od posebnog značaja (četvrta grupa) ili grad u pograničnom području ( peta grupa).“                                                                                                                                      Skupština grada smatra da je na ovaj način grad neopravdano zapostavljen i marginalizovan.                     Zrenjanin je uvek bio prepoznatljiv kao industrijski, poljoprivredni i kulturni centar Banata, Vojvodine a i šire. Označavan je kao čvorište drumskog, rečnog i železničkog saobraćaja na teritoriji Banata. U direktnoj je vezi i naslanja se na gradove Beograd i Novi Sad, a u direktnoj je vezi sa rumunskom granicom i izlazi na tri reke. Po broju stanovnika i razvijenosti nalazi se ispred mnogih gradova koji su prema tekstu Nacrta prostornog plana pronašli svoja mesta u trećoj, četvrtoj i petoj grupi gradova (Novi Pazar, Zaječar, Kikinda, Pirot, Vršac, Sombor, Vranje, Sremska Mitrovica, Loznica, Šabac i dr.

Na strani 152, pod brojem (303) Prioriteti – projekti do 2014. Godine, predviđa se donošenje paketa podsticajnih mera za gradova treće, četvrte i pete grupe, čime se naš grad ostavlja bez investicija u naredne četiri godine, što će imati negativne posledice po urbani i privredni razvoj Zrenjanina.

 

Primedba broj 3 Izgradnja aerodroma u Zrenjaninu

 Na str. 216, u naslovu 19.5. „Sistem vazdušnog transporta“, obrađen je vazdušni saobraćaj kao i na tematskoj karti - Plan železničkog, vazdušnog, rečnog i intermodalnog saobraćaja,  i referalnoj karti – „Transportna i telekomunikaciona infrastruktura“ i nigde se ne spominje lokacija za aerodrom u Zrenjaninu.

            Skupština grada Zrenjanina smatrai predlaže da se u prostorni plan Republike Srbije uvrsti „Aerodrom-Ečka-Zrenjanin“ u isti.

 

            Obrazloženje:

 Smatramo da je ovo nenamerna greška, pošto u Zrenjaninu postoji aerodrom.

U prilogu dopisa dostavljamo vam Rešenje o dozvoli za korišćenje sportskog aerodroma „Ečka“ – Zrenjanin, Rešenje o izdavanju-produženju dozvole za korišćenje posebnog aerodroma Ečka-Zrenjanin i dopis Saveznog ministarstva za odbranu.

U Zrenjaninu postoji aerodrom „Ečka“ od 1942. godine

Na lokalitetu „Ečka-Zrenjanin“ postoji aerodrom na kome se obavljaju sportske i privredne delatnosti.  Izrađena je i planska dokumentacije za rekonstrukciju postojećeg aerodroma UP KOMPLEKSA „AERODROM –EČKA –ZRENjANIN“ za mešoviti saobraćaj („Sl. list opštine Zrenjanin“, br. 8/98 i 11/03).

 

Primedba broj 4: Izgradnja Robno – transportnog centra „Zrenjanin“

 

Na str. 218, u naslovu 19.6. „Unutrašnji plovni putevi“ – Vodni transport, kroz tekstualni deo i kroz karte na teritoriji grada Zrenjanina nije planirana luka.

Skupština grada Zrenjanina smatrai predlaže da se u prostorni plan Republike Srbije, s obzirom na plovne puteve na našoj teritoriji, treba planirati luku.

Obrazloženje:

Zrenjanin – najgušće rečno čvorište u ovom delu Evrope

Kroz teritoriju grada Zrenjanina prolaze 4 plovna puta i to: Begej, Tisa i Dunav i kanal DTD. Područje opštine Zrenjanin je najgušće rečno i kanalsko čvorište u Evropi, gde u krugu od 30 kilometara protiču Begej, Tamiš, Tisa, Dunav i kanalska mreža DTD. 

Analizama rađenim krajem 80-tih i početkom 90-tih godina prošlog veka, kroz izradu studije „Istraživanja i definisanje broja i rasporeda robno-transportnih centara u Jugoslaviji“, u okviru „Metodologije za definisanje kriterijuma za utvrđivanje broja i rasporeda robno-transportnih centara“ i kroz razrađen „ekonomsko-matematički model“ dokazana je potreba za postojanjem robno-transportnog centra u Zrenjaninu, tako da se može razmišljati i o Zrenjaninu kao potencijalnom multimodalnom  čvoru.

Primedba broj 5 : Izgradnja Regionalnog skladišta za opasan otpad

 

Na str.98, broj (196) navodi se: Potrebno je izgraditi regionalna skladišta opasnog otpada za njegovo bezbedno sakupljanje i čuvanje do tretmana. Posle analize prijavljenih količina i vrsta otpada i postrojenja, centralna regionalna skladišta opasnog otpada se planiraju u sledećim oblastima: Srednjebanatska oblast, Podunavska oblast, Mačvanska oblast, Moravička oblast i Nišavska oblast...“

            Skupština grada Zrenjanina smatrai predlaže da se prostornim planom Republike Srbije odredi druga lokacija za Regionalno skladište opasnog otpada.

 

Obrazloženje:                                                                                                                                                                             Srednjebanatski okrug (Zrenjanin) nije najveći generator opasnog otpada u Vojvodini:

U skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom („Sl. glasnik RS“, broj 36/09) u članu 34. definiše se šta se uzima u obzir pri određivanju lokacije za izgradnju i rad postrojenja za upravljanje otpadom (1. Količine i vrste otpada i tačka 4. Blizina zaštićenih prirodnih dobara).

U Strategiji upravljanja otpadom 2010-2019, koju je donela Vlada Republike Srbije na svojoj sednici 15. 04. 2010. na str. 119, u tabeli „Količine komunalnog otpada koji se godišnje proizvede u Srbiji i projekcije do 2020.“ navodi se: Južnobački okrug proizvede 212.928t, Južnobanatski okrug 102.278 t, Sremski okrug 101.143 t, Severnobački okrug 73.587 t, a Srednjebanatski okrug 71.608 t. iz čega proizilazi da Srednjebanatski okrug ima mnogo manju količinu otpada od drugih okruga.

Na teritoriji grada Zrenjanina  nalazi se prirodno dobro koje je steklo međunarodni status zaštite (Specijalni rezervat prirode „Stari Begej-Carska bara“) i upisano je u Ramsarsku listu, a za upis su predloženi i Okanj bara kod Elemira i Rusanda kod Melenaca, tako da smatramo da je i to jedan od razloga da se na prostoru grada Zrenjanina ne planira regionalno skladište opasnog otpada.

Na str. 124.  Nacrta plana, u naslovu 12.6. Prirodne nepogode i tehnološki udesi,  u prvom stavu, alineja 3,  navodi se „usklađen razvoj na osnovama uravnoteženog regionalnog razvoja i ograničavanja koncentracije rizičnih delatnosti u regijama sa već visokim tehnološkim rizikom (Beogradski region, Banat, Moravička oblast). Da li takvo skladište za opasan otpad predstavlja rizičnu delatnost (?)

S obzirom da predloženo regionalno skladište u Srednjebanatskom okrugu poprima razmere pokrajinskog skladišta za prihvat i distribuciju opasnog otpada ka centralnoj Srbiji, takva inicijativa za grad Zrenjanin nije prihvatljiva.

Zrenjanin spada u prvu grupu po kategorizaciji ugroženih područja životne sredine.

Na strani 93, oznaka (185) Nacrta prostornog plana Republike Srbije, navodi se da kada je u pitanju finansiranje zaštite životne sredine, koncepcija (koja je urađena na osnovu Nacionalne strategije održivog razvoja RS) projektuje dostizanje nivoa izdvajanja u zaštitu životne sredine od 1,5% BDP-a 2014. godine. Za potrebe Plana izvršena jeprostorna diferencijacija životne sredine prema standardima i iskustvima EU, a uzimajući u obzir postojeće stanje kvaliteta životne sredine i trend u narednom periodu, i to na četiri kategorije.

U oznaci broj (186) navodi se kategorija koja je apostrofirana kao prva u nizu:

Područja zagađene i degradirane životne sredine (lokaliteti sa prekoračenjem graničnih vrednosti zagađivanja, urbana područja, područja otvorenih kopova lignita, jalovišta, deponije, termoelektrane, koridori autoputeva, vodotoci IVi „van“ klase) sa negativnim uticajima na čoveka, biljni i životinjski svet i kvalitet života. Za ovu kategoriju treba obezbediti takva rešenja i opredeljenja kojima se sprečava dalja degradacija i umanjuju efekti ograničavanja razvoja. Potrebno je sanirati i revitalizovati degradirane i ugrožene ekosisteme i sanirati posledice zagađenja, u cilju stvaranja kvalitetnije životne sredine. U ovoj kategoriji najugroženija područja su: Pančevo, Bor, Majdanpek, ... Urbana područja koja spadaju u ovu kategoriju su i: Zrenjanin, Ruma, ... kao i sadašnji vodotoci četvrte klase i „van“ klase.

Na osnovu pozicije grada Zrenjanina u okviru kategorisanja iz navedene prostorne diferencijacije Srbije, smatramo da je neophodno odustati od izgradnje Regionalnog skladišta za opasni otpad u Zrenjaninu, jer se time povećavaju šanse za dodatno ugrožavanje i pogoršavanje kvaliteta životne sredine u Zrenjaninu, koja je i sada veoma narušena.

 

Primedba broj 6: (Ne)izgradnja Prečistača pijaće vode (PPV) I Postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda (PPOV) u Zrenjaninu

Predloženim Nacrtom prostronog plana Republike Srbije nije predviđeno:

na strani 245, oznaka (560), izgradnja PPV (postrojenje pitke vode) u Zrenjaninu, već njegova obnova

na strani 246, oznaka (562), izgradnja PPOV (postrojenje za preradu otpadnih voda) u Zrenjaninu

već samo „…u okviru veze sa širim okruženjem (veze sa Rumunijom) održavanje i unapređivanje plovidbe na Begejskom kanalu, strana 265, oznaka (616)…“

Skupština grada Zrenjanina smatrai predlaže da se u Prostorni plan Republike Srbije ova primedba ugradi.

Obrazloženje:

 Prečistač pijaće vode (PPV) u Zrenjaninu je potrebno izgraditi

Na strani 245. oznaka (560), predviđeno je u okviru vodosnabdevanja: obnova mreža svih vodovoda (smanjenje gubitaka na manje od 20%), stavljanje ufunkciju akumulacija Stuborovni, Selova, Arilje (Svračkovo), Ključ; PPV Makiš 2, Leskovac,Selova, Trnovče (Smederevska Palanka), Valjevo II faza; obnova PPV: Majdevo (Kruševac),Subotica, Novi Sad, Gruža, Pančevo, Zrenjanin, Kraljevo, Užice, Vranje, Aleksinac, Bujanovac;širenje Kolubarskog sistema (cevovodi od brane do PPV i prema Lazarevcu), širenje Rasinskogsistema ka Paraćinu; podizanje uspora Vlasinskog jezera (za 0,8 m); završetak projekta dovodaZavojskog jezera. 

PPV ili „fabrika vode“ u Zrenjaninu nije izgrađena, te se stoga ne može govoriti o njenoj obnovi. S obzirom da je voda za piće zabranjena za upotrebu Rešenjem sanitarne inspekcije iz januara 2004. godine, potrebno je navesti neophodnost izgradnje PPV u Zrenjaninu u periodu do 2014. godine.

Neophodnost izgradnje postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda (PPOV) 

U Nacrtu prostornog plana Republike Srbije, na strani 91, oznaka (178), navodi se da je kvalitet vodau Srbiji loš i dalje se pogoršava. Najzagađeniji vodotokovi su Stari i plovni Begej, kanal Vrbas-Bečej, ...“

Na strani 77, oznaka (139), navodi se da  analize kvaliteta vode koje se redovno obavljaju na 160 vodomernih stanica pokazuju da se vodotoci Srbije nalaze u vrlo nepovoljnom stanju, te da su u najvećem broju slučajeva izvan klasa u koje su svrstani važećom Uredbom o kategorizaciji vodotoka. Na nivou propisanih klasa od pomenutih 160 mernih profila nalazi se samo 15 profila (9,4%). Čak i nekada polovično čiste reke (Pećka i Prizrenska Bistrica) nalaze se u klasama nižeg kvaliteta, zbog efluenata koji se upuštaju u njih u zoni gradova, bez ikakvog tretmana u PPOV. Van klasa je veći broj vodotoka: Bosut, Stari i plovni Begej, itd. Na strani 244, oznaka (557), navodi se da je u oblasti zaštite voda cilj da se kvalitet vode u rekama zadrži u klasama: I i I/II - u zonama izvorišta i u područjima koja su zaštićena kao posebne prirodne vrednosti, u klasi IIa i IIb u svim ostalim slučajevima. Klasa III je dozvoljena samo na kraćim potezima manjih reka nizvodno od velikih naselja i/ili industrija. Nijedan potez vodotoka ne može ostati u kvalitetu „van“ klasa. Zatim se navodi da će se zaštita voda odvijati  u okviru većih rečnih sistema, uz integralno korišćenjetehnoloških, vodoprivrednih i organizaciono-ekonomskih mera. Tehnološke mere:  

• PPOVopšteg tipa - za sva naselja koja imaju više od 5.000 ES (ekvivalentnih stanovnika), prioritetimaju naselja koja se nalaze u gornjim delovima sliva i naselja koja svojim otpadnim vodamaugrožavaju veća aluvijalna izvorišta, zaštićene prirodne vrednosti, ili pogoršavaju kvalitetna nizvodnim deonicama reke; • predtretmani u industrijama priključenim na kanalizacijenaselja;  

• PPOV industrija, ukoliko one svoje otpadne vode upuštaju neposredno u vodotoke.

Na strani 246, oznaka (562), navodi se da su strateški prioriteti u oblasti razvoja vodoprivredne infrastrukture do 2014. godine u oblasti zaštite voda od zagađivanja obnova PPOV Kragujevca, realizacija PPOV u naseljima sa najvećim uticajima na izvorišta ili na ugrožene vodotoke: Vrbas, Novi Sad, ...

Zaštita Begeja i izgradnja PPOV se ne navodi kao strateški prioritet u segmentu vodoprivrede u predviđenom periodu, iako je Begej, prema NPPRS, jedan od najzagađenijih vodotokova u Srbiji i voda  „van“ klase !!!

Neophodno je u projektovanom periodu do 2014. predvideti izgradnju PPOV u gradu Zrenjaninu (Zrenjanin -250.000 ekvivalentnih stanovnika), jer je kanalizaciona mreža izgrađena na teritoriji čitavog grada (98% izgrađenosti – najveća u Srbiji). Naseljena mesta u okolini Zrenjanina se nalaze u fazi izgradnje kanalizacione mreže, što povećava pritisak na Begej i Specijalni rezervat prirode „Stari Begej-Carska bara“ i uvećava potrebu za izgradnjom PPOV u Zrenjaninu u predviđenom periodu. 

 

Primedba broj 7: Izgradnja Banatske magistrale i završetak obilaznice

 

Na str. 210, u naslovu 19.2. „Putna mreža“, u  alineji 13, navedeno je  da se planira završetak obilaznice oko Zrenjanina posle 2014. godine.

            Skupština grada Zrenjanina smatrai predlaže da se u Prostorni plan Republike Srbije ugradizavršetak obilaznice oko Zrenjanina i istu treba planirati u delu (447) Strateški prioriteti (projekti) sa periodom realizacije do 2014. godine.

Obrazloženje:

Banatska magistrala i obilaznica su prioritetna aktivnost

Banatska magistrala je zamišljena kao alternativni pravac za naše susede kako bi se tranzitni saobraćaj odvijao brzo i efikasno. Radi se o putnom pravcu koji ide od graničnog prelaza Đala preko Čoke, Kikinde, Zrenjanina i Pančeva do Kovina (koridor magistrlnog puta M-24) i mosta na Dunavu, gde bi imao priključak na autoput kod Smedereva, ukupne dužine oko 210 kilometara. Postojeći put ne zadovoljava minimalne potrebe za sigurnošću i frekvencijom saobraćaja, pa je izražena potreba za izgradnjom nove, sigurnije saobraćajnice. Buduća saobraćajna komunikacija doprineće da se Banat snažnije ekonomski razvija. U opciji su bile tri maršrute, od kojih su dve najrealnije. Prema izvesnijoj trasi, Banatska magistrala pružala bi se od Đale preko Novog Kneževca, Crne Bare, Kikinde i Zrenjanina, a završavala na mostu na Dunavu između Kovina i Smedereva. Druga varijanta predviđa otkup poljoprivrednog zamljišta i projektovanje nove trase van koridora M-24, što poskupljuje investiciju, ali skraćuje dužinu za oko 15km. Vrednost celokupne investicije je između 180 i 190 miliona evra, a po nekim informacijama više od 360 miliona, zavisno od izvora. Najpre bi se radile trase koje se poklapaju sa budućom deonicom Banatske magistrale, kao što su pravci Novi Kneževac-Crna Bara ili Kikinda-Bašaid.

Prema poslednjim podacima dnevno ovim putnim pravcem prođe oko 4.000 vozila, a najfrekventnija deonica je Pančevo-Kovin. Prognoziramo da će saobraćajno opterećenje, bez izgradnje novih deonica, biti do 9.000 vozila na dan, dok će putem Pančevo-Kovin već naredne godine dnevno saobraćati i do 15.000 vozila, duplo više nego što je do sada.

Banatska magistrala biće u kategoriji ekspresnih puteva, koji su rezervisani za motorni saobraćaj sa pritupom preko petlji ili kontrolisanih raskrsnica. Oko naselja bi se izgradile obilaznice (u slučaju da se izabere varijanta puta po postojećim trasama) i raskrsnice ne bi bile u nivou. Širina puta bi bila 9m, kao kod puta Zrenjanin-Novi Sad, s tim da bi najverovatnije imao dve saobraćajne trake od po 3.5m, i dve zaustavne trake od 1.5m.

No, na kraju se mora napomenuti da skriveni aneksi ugovora o koncesiji na Autoput Subotica-Požega kriju opasnost od odustajanja od projekta izgradnje kvalitetne saobraćajnice i proglašavanje krpljenja postojećih puteva izgradnjom Banatske magistrale, za šta već ima naznaka.

Obilaznica oko Zrenjanina i rasterećenje centra grada od teških prevoznih sredstava, kao i smanjenje rizika od mogućih nesreća prilikom prevoza opasnih materija kroz Zrenjanin, jedan je od hitnih prioriteta u organizaciji saobraćaja u našem gradu. Od vitalnog značaja je izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz Zrenjanina.

Tranzitni saobraćaj koji se odvija kroz Zrenjanin pod hitno treba da se izmesti iz grada, jer teško saobraćajno opterećenje ugrožava bezbednost pešaka, izaziva buku, izduvnim gasovima zagađuje životnu sredinu, prolaskom kroz ulice koje nisu predviđene za takvu vrstu saobraćaja dolazi do fizičkog oštećenja, dolazi do naprslina  i pukotina na nosećim zidovima objekata. Sama kolovozna konstrukcija nije predviđena u nekim ulicama kroz koje prolaze teška teretna vozila za tu vrstu opterećenja (u poslednjih desetak godina pojavljuju se teška teretna vozila – drumske krstatice - sa velikim osovinskim opterećenjem) pa zbog toga dolazi do oštećenja postojeće kolovozne konstrukcije i eventualnih podzenmih instalacija (vrelovoda, gasovoda, atmosferske kanalizacije, slivnika, PTT-instalacija, elektroinstalacija i instalacija vodovoda i kanalizacije). Većina kolovoza je izgrađena pre tridesetak godina.

Za  sve ove navedene primedbe imamo argumentovane zahteve od MZ, građana i udruženja za izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz grada Zrenjanina.

Tranzitni saobraćaj treba hitno izmestiti iz grada i raditi na izgradnji obilaznog  puta i njegovog završetka najkasnije do 2014.god.

 

Primedba broj 8: Izgradnja pruge Zrenjanin – (Žabalj) Novi Sad

 

Na str. 213,  u  naslovu 19.3. „Železnička mreža i objekti“, navedeno je da se planira kao dopuna železničke mreže nova pruga Zrenjanin-Žabalj (Novi Sad), a nije ucrtana u tematskoj karti – Plan železničkog, vazdušnog, račnog i intermodalnog saobraćaja.

            Skupština grada Zrenjanina smatrai predlaže da se u Prostorni plan Republike Srbije unese danavedena pruga treba da bude regionalna pruga i da se kao takva obradi u tekstualnom delu i u kartama.

Obrazloženje:

Izgradnja veze Zrenjanin – Novi Sad je prioritetna aktivnost

Železnička pruga Vršac-Zrenjanin-Žabalj-Novi Sad povezuje funkcionalno urbana područja, i to Novi Sad kao FUP međunarodnog značaja , Zrenjanin kao FUP državnog (nacionalnog) značaja i Vršac kao FUP od regionalnog značaja, i nikako pruga Vršac-Zrenjanin-Žabalj-Novi Sad ne može imati lokalni značaj, tako da smatramo da ova pruga mora imati regionalni značaj i da se kao takva obradi u tekstualnom delu i kartama.

 

Primedba broj 9: Izgradnja dalekovoda

 

            Skupština grada Zrenjanina smatrai predlaže da se u Prostorni plan Republike Srbije,na str. 230 u naslovu 20.2. „Energetska infrastruktura“ treba dodati DV 400kV Novi Sad – Zrenjanin – Temišvar i dogradnje TS Zrenjanin 2, koji sada radi kao  220/110kV na  400/220/110kV. 

Obrazloženje:

Prilikom prikupljanja podataka i uslova za izradu Prostornog plana grada Zrenjanina dobijeni su uslovi (broj: 186/3-3500610-MA/MA) od 15.03.2010.god.) od EMS-e da se planira DV 400kV Novi Sad – Zrenjanin – Temišvar, koji bi imao međunarodni karakter. Uz izgradnju ovog dalekovoda nameće se potreba dogradnje TS Zrenjanin 2, koji sada radi kao  220/110kV na  400/220/110kV .

U prilogu dopisa dostavljamo Vam dobijene uslove EMS-a.

           

 

 

 

 

 

Komentari

0 KOMENTARA

TVOJ KOMENTAR

VIDEO SNIMCI

TVITER

INSTAGRAM