Prof. dr Vojislav Šešelj: Dobar dan.
Dame i gospodo, nastavljajući našu sveobuhvatnu analizu ekonomskog i socijalnog stanja Srbije i razotkrivajući razne kriminalne afere koje opterećuju naš društveni život, pa čak i fizičku egzistenciju našeg naroda, mi ćemo vam danas saopštiti nove rezultate rada našeg ekspertskog tima, koji se još uvek bavi proučavanjem situacije u „Zastavinim“ fabrikama u Kragujevcu.
Pretprošli put smo vam govorili šta se dešava u „Fijatovoj“ fabrici automobila i prezentovali ugovor koji se čuvao u strogoj tajnosti, a koji podriva ekonomsku moć zemlje, a danas ćemo vam saopštiti rezultate istraživanja o tome kako su ugašeni „Zastava automobili Kragujevac“, proizvodnja kamiona i autobusa i proizvodnja traktora i kombajna u Srbiji.
Videli ste kao je Mlađan Dinkić napravio štetan ugovor sa „Fijatom“ i skoro jednu četvrtinu ugovorenih obaveza Republike Srbije samovoljno proglasio najstrožom tajnom. Koliko je to moglo ostati tajna pred srpskim radikalima, i u to ste se uverili. Nesporno je da je Dinkić imao zaštitu Demokratske stranke i Borisa Tadića, ali se postavlja pitanje iz kojih razloga i interesa ga štiti sadašnji režim, iako je nesporno da je naneo ogromnu štetu Republici Srbiji.
Ja sam pitanje ugovora sa „Fijatom“ postavio javno i Aleksandru Vučiću, ali kao što ste mogli da se uverite, Vučić je izbegao suštinski odgovor na to pitanje i pozvao se samo na činjenicu da je ugovor dobio tretman trajnog dokumenta, a nije problematizovao drugu, još važniju činjenicu da je tretman tajnog dokumenta stečen na protivpravilan, odnosno protivzakonit način.
U sučaju Grupe „Zastava vozila“, zanemarujući ovaj put uništene proizvođače delova „Zastave“ u celoj Srbiji, kao i njene kooperante u Kniću, Surdulici, Pirotu, Somboru, Gornjem Milanovcu i Batočini, zadržaćemo se samo na četiri privredna subjekta, i to:
Ta preduzeća su do te mere očerupana, osiromašena i kadrovski obogaljena da sada, kada treba da se prodaju, nema ko da uradi kvalitetan i tačan završni račun. Čak ni Angencija za privatizaciju već tri meseca nije u stanju da obezbedi stručnjaka koji bi pomogao u izradi tačnog bilansa za ove firme, za 2014. godinu, kao i za Industriju mašina i traktora koja je u stečaju.
Inače, Agencija za privatizaciju, koja ima 306 zaposlenih i deset miliona evra budžet za ovu godinu, do danas na sajtu svih 500 preduzeća, koja se nude na prodaju, drži bilanse iz 2013. godine, kao da namerno krije od potencijalnih kupaca i celokupne zainteresovane javnosti bilansno stanje u prošloj godini.
Holding grupa „Zastava vozila“ po bilansu iz 2013. godine ima ukupnu imovinu, stalnu i obrtnu, vrednosti od 12,6 milijardi dinara, a obaveze 19,8 milijardi dinara, jer je izgubila celokupan sopstveni kapital od 3,9 milijardi dinara, s obzirom da do kraja 2013. godine ima kumulirane gubitke od 11,1 milijardu dinara, a u prikazanoj 2013. godini bilo je 485 zaposlenih, uz ostvareni prihod od svega 511 miliona dinara i iskazani gubitak od 1,36 milijardi dinara.
„Zastava kamioni, Kragujevac“ je na kraju 2013. godine imala ukupna poslovna sredstva u vrednosti od 1,7 milijardi dinara, a obaveze su im dostigle čak 7,9 milijardi dinara. Ili, obaveze su veće od celokupne iskazane imovine 4,6 puta. Ovo privredno društvo odavno je izgubilo celokupan sopstveni kapital. Društvo ima 613 zaposlenih, a u 2013. godini je ostvarilo prihod od minimalnih 236 miliona dinara, uz iskazani gubitak od 57 miliona dinara.
„Zastava specijalni automobili“ Sombor je na kraju 2013. zabeležila ukupnu vrednost poslovne imovine od samo 962 miliona dinara, dok su ukupne obaveze dostigle 3,2 milijarde dinara. Dakle, obaveze su veće od imovine 3,3 puta. Sa 138 zaposlenih u 2013. godini ovo privredno društvo ostvarilo je svega 12 miliona dinara ukupnog prihoda i na tom prihodu u toj godini iskazalo gubitak od 211 miliona dinara.
„Zastava automobili Kragujevac“ je akcionarsko društvo za promet putničkih automobila i u 2010. godini imali su 1.563 zaposlenih, a na kraju 2013. godine samo četvoro. Ukupna vrednost poslovne imovine na kraju te godine je 1,5 milijarda dinara, a dostigle obaveze 49,9 milijardi dinara, ili 415 miliona evra. Društvo je izgubilo celokupan kapital od 2,8 milijardi dinara, ali je uspelo da kumulira gubitke u iznosu od 51 milijardu dinara, pa su obaveze veće od ukupne vrednosti imovine za više od 32 puta. Ko je i kako uspeo da uknjiži tolike gubitke u ovo privredno društvo, moraće utvrđivati stečajni upravnik i stečajni sudija kad se u prvoj polovini iduće godine proglasi stečaj u ovom dužniku.
Neverovatno je da je država uložila u „Fijat automobile Kragujevac“ više od pola milijarde evra, bez obaveze da se ugrađuju pojedini delovi naših kooperanata, bez prava da se pogledaju uvozne cene delova i nabavljene opreme, bez obaveze od deset godina rada nove fabrike, takoreći bez ikakvih obaveza italijanskog partnera.
Već smo obelodanili da im Republika Srbija čak vraća uplaćene doprinose na plate, da ne plaćaju nikakve poreze, da im plaćamo usavršavanje zaposlenih, kao i niz drugih pogodnosti, što ukazuje da su Italijani samo instalirali svoj pogon u Kragujevcu.
Italijanski partner dovozi i svoje delove, tu ih montiraju i izvoze, u tranzitu kroz Srbiju, a nama ostaju „Zastava“ i njeni kapaciteti, sa svim ovim gubicima. Sve ukazuje i na to da je neko potpisao da Srbija neće proizvoditi putničke automobile sve dok je „Fijat“ u Srbiji.
U FAP-u iz Priboja zaposleno je više od 1.100 radnika. U 2014. godini oni su ostvarili prihod od svega 117 miliona dinara i u toj godini iskazali gubitak od 584 miliona dinara, odnosno gubitak je pet puta veći od prihoda. Ukupna vrednost poslovne imovine na kraju te godine je 4,9 milijardi dinara, dok su obaveze dostigle 10,7 milijardi dinara. FAP je izgubio celokupan sopstveni kapital, a tekući račun im je blokiran od 27. oktobra 2012. godine, dakle neprekidno 1.096 dana.
„Ikarbus, AD, Zemun“ zapošljava više od 300 radnika. U 2014. godini, na prihodu od 167 miliona dinara, iskazan je gubitak od 276 miliona dinara. Ukupna vrednost poslovne imovine je 2,3 milijarde dinara, dok su ukupne obaveze 3,5 milijardi dinara. Kumulirani gubici su pojeli celokupan sopstveni kapital, pa je gubitak znatno iznad vrednosti kapitala.
Svi ovi podaci nedvosmisleno pokazuju o kakvom se kriminalu radi i na koji način je uništena srpska privreda, još uvek bez pravnih posledica za one koji su učestvovali u svim tim kriminalnim radnjama. Poseban kriminal, i to organizovani, je gašenje proizvodnje traktora i kombajna u našim nekadašnjim gigantima.
Danas je u stečajnom postupku IMT. U ovoj „Industriji mašina i traktora“ se prozvodilo 44 hiljade najsavremenijih traktora, u potpunosti prilagođenih veličini parcela poljoprivrednog obradivog zemljišta u Srbiji. Nekad su zapošljavali oko deset hiljada radnika, 2012. godine bilo ih je 800, a početkom avgusta ove godine i poslednjih 370 radnika je otpušteno uz obećanje otpremnine.
Ukupna imovina IMT-a na kraju 2013. godine iznosila je 2,1 milijardu dinara, a ukupne obaveze 10,4 milijarde dinara, što znači da su obaveze skoro pet puta veće od vrednosti imovine. Osnovni kapital od 3,3 milijarde dinara odavno je izgubljen. Ni IMT nema uredan bilans za 2014. godinu.
Druga traktorska industrija je „Industrija motora Rakovica“, sa više od 800 zaposlenih. Račun ovog proizvođača traktora blokiran je za 1,04 milijarde dinara i to neprekidno od 2. juna ove godine. Preduzeće je izgubilo celokupan sopstveni kapital. Ukupna vrednost imovine na kraju 2014. godine bila je 4,3 milijarde dinara, dok su obaveze premašile 7,9 milijardi dinara. Na prihodu ostvarenom u 2014. godini, koji je manji od 600 miliona dinara, iskazan je gubitak u poslovanju od 946 miliona dinara.
Gašenje ovih giganata iza kojih su ostale desetine hiljada otpuštenih radnika je projekat koji je uglavnom realizovala Demokratska stranka sa svojim satelitima, a suštinsko pitanje je zašto aktuelni Vučićev režim ne preduzima ništa protiv onih koji su učestvovali u ovom kriminalu i koji su odavno morali završiti u zatvoru. Umesto toga, neki od njih su danas Vučićevi bliski saradnici.
Izvolite, imate li vi neko pitanje? Ako nemate, hvala vam što ste došli.
0 KOMENTARA
TVOJ KOMENTAR