Miljan Damjanović: Poštovani novinari, danas smo zakazali još jednu konferenciju za novinare Okružnog odbora Srpske radikalne stranke. Kao što smo vam i najavili, tema je Gradsko saobraćajno preduzeće.
U prethodnom periodu mogli smo putem medija da pratimo takozvane nove projekte, nove korake gradonačelnika Siniše Malog, koji, kako je sam za sebe rekao, radi u službi građana. On je izjavio da je rezultat glasanja ljudi iz Beograda odluka da vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća treba da budu crvene boje.
Ja bih podsetio gradonačelnika da su u prethodnoj kampanji za gradske izbore građani glasali za njihovo obećanje da će ukinuti „Bus plus“ sistem i podsetiću vas da je tadašnji predsednik Gradskog odbora Srpske napredne stranke, a sadašnji ministar unutrašnjih poslova, Nebojša Stefanović tada govorio da je taj sistem „Bus plusa“ skandalozan, pogotovo ugovor sa „Apeksom“ i poručivao da je najoptimalniji način da GSP ponovo naplaćuje karte i da prihod stečen na taj način mora ići gradu.
Sa tim lažnim obećanjima i obmanama nastupali su i tadašnji predsednik privremenog organa, a sadašnji gradonačelnik Siniša Mali i tadašnji sekretar privremenog organa, a sadašnji menadžer grada Goran Vesić. Ja ću vam samo pročitati nekoliko tih njihovih lažnih obećanja iz vremena kada su obmanjivali građane da će raditi u službi građana i za boljitak poslovanja javnih preduzeća, među kojima je bio i GSP. Sva njihova obećanja su se sva svodila upravo na ukidanje, i ja ću se složiti, tog skandaloznog „Bus plus“ sistema.
Dana 27. februara 2014. godine Siniša Mali je rekao da se "sistem 'Bus plusa' nije pokazao operativnim, zbog toga što se naplata karata u poslednjih godinu dana drastično smanjila, a grad je samo prošle godine na ime subvencije isplatio GSP-u 7,5 milijardi dinara“ (tada je to govorio kao predsednik privremenog organa). Zatim je nastavio: „Naša ideja je da strani partner obezbedi uređaje koji su neophodni za njegovo funkcionisanje, a da prodaja markica ili kontrola pređu pod okrilje grada i ne verujem da će se sistem više zvati 'Bus plus'“.
Zatim, 29. marta 2014. godine tadašnji sekretar privremenog organa, a sada menadžer grada Beograda Goran Vesić izjavio je da „sistem naplate gradskog prevoza 'Bus plus' mora biti promenjen, jer od kada je uveden naplata stalno pada i grad mora da povećava subvencije,“ što je potpuno nelogično i nefunkcionalno.
Zatim su nastavili sa lažnim obećanjima i dezinformisanjem građana, pa je tako 3. aprila 2014. godine usledila popularna izjava da grad ukida „Bus plus“ i raspisuje novi tender. Tada je Siniša Mali izjavio (a mediji su morali pompezno da veličaju njihove teške pregovore poput onih Vučićevih u Briselu, pa je na kraju sve potpisao), pa ja citiram jedan od tih izveštaja: „Nakon burnog sastanka, javnosti se putem saopštenja obratio predsednik privremenog veća Siniša Mali. U današnjim razgovorima sa 'Apeksom' nismo pronašli nikakvo rešenje koje je prihvatljivo i u skladu sa interesima grada. Kao predsednik privremenog organa izdao sam nalog Sekretarijatu za saobraćaj i Direkciji za javni prevoz da se krene u pripremu dokumentacije za novi tender, za izbor novog operatera sa kojim bi Grad Beograd kreirao sistem na potpuno novim osnovama, od čega bi najveću korist imali Beograd i Beograđani.“
A zatim, nakon izbora i u momentima kada su formirali vlast, opet su najavili rešenje za „Bus plus“ i tada je gradonačelnik rekao da je samo pitanje dana kada će se izaći u javnost sa konačnim rezultatima.
Od tada do danas, nažalost, pljačka naših sugrađana je nastavljena. „Bus plus“ sistem i dalje postoji, pogotovo sa ovim novim uvedenim zoniranjem. I dalje prodaju karata vrši privatna kompanija, isto kao što angažuje i kontrolore.
Uzgred, moramo da napomenemo da je to samo jedna u nizu prevara, laži i manipulacija sadašnjeg režima. Oni su to nastavili da rade i ne mogu nijednog trenutka da opovrgnu činjenicu da su bili upoznati da je i sam tender za „Bus plus“ bio protivzakonit. I sami su u kampanji oštro napadali tadašnji režim Demokratske stranke i najavljivali krivične prijave protiv tadašnjeg gradonačelnika Dragana Đilasa. Sve ovo je samo dokaz da je i posle Dragana Đilasa ponovo tu neki Dragan Đilas. Dopao im se sistem da mogu da lažu građane i da koriste ovo nakaradno rešenje.
Da je Srpska napredna stranka svakodnevno u kampanji, govore i novi marketinški trikovi gradonačelnika i premijera oko nabavke 35 „Mercedesovih“ autobusa. Pratili ste svi, u svim medijima videli ste tu pompeznu najavu. Tada su najavili i pustili u saobraćaj 10 novih „Mercedesovih“ autobusa.
Ali u čemu je to, zapravo, bio marketinški trik? Onog momenta kada su novinari i kamermani okrenuli leđa premijeru i gradonačelniku, gradonačelnik je odmah sedam od tih deset autobusa poslao na remont „Ikarbusu“. To možete da proverite i u Gradskom saobraćajnom preduzeću: trenutno od tih deset samo tri vozila saobraćaju gradom, a ti novi autobusi sa znakom, kako je govorio i pokazivao premijer, „Mercedesa“, posle samo jednog slikanja morali su da se vrate na remont u „Ikarbus“.
Druga velika prevara koja je urađena u prethodnih par meseci bila je remont starih vozila po principu spolja gladac, a iznutra jadac. Za taj takozvani remont je, slobodno mogu da kažem, bačeno, a može se proveriti i tačna cifra, od 50 do 70 hiljada evra po vozilu, a taj novac je bačen samo na spoljni izgled autobusa. Oni su promenili lim i ofarbali su ta vozila žutom bojom, a što se tiče motora i sistema kočenja i svih ostalih delova, ništa nije urađeno, ni jedan jedini deo nije promenjen. Na taj način su ugrozili bezbednost u saobraćaju, jer su ta takozvana remontovana vozila, zapravo, obični krševi, koje ćete vrlo često videti kako stoje u kvaru po beogradskim saobraćajnicama.
Tužna je istina do koje smo došli i iza koje stojimo i sad vam iznosimo i alarmiramo javnost, da osim što remonta nije ni bilo, Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd već dve godine nema rezervnih delova, ni jedan jedini rezervni deo. U pitanju je samo još jedna u nizu kampanja koje sprovodi Srpska napredna stranka.
Interesantna je još i činjenica povodom tog takozvanog remonta koji je vršen, odnosno samo doterivanja spoljašnjeg izgleda, da su oni, pored stavljanja novog lima, farbali autobuse žutom bojom, a naknadno su doneli odluku da sva vozila treba da se ofarbaju crvenom bojom. To zapravo znači da će sva ova vozila koja su ofarbana pre samo dva meseca, sada ponovo ići na farbanje da bi, kako je rekao gradonačelnik, ispunio želju građana Beograda.
Srpska radikalna stranka se zalagala i pre kampanje i u kampanji i kada smo bili najveća odbornička grupa u Skupštini grada Beograda, i kada je uopšte imalo ikakve najave oko pregora sa nekim „Bus plus“ sistemom, da se ukine taj „Bus plus“ sistem i da se i naplata i kontrola vrate pod okrilje Gradskog saobraćajnog preduzeća, a na taj način bi se otvorila i nova radna mesta.
Danas sve to radi privatna firma i niko, ali apsolutno niko, nema pravi uvid u to koliko je karata prodato i koliki je zapravo prihod od prodaje tih personalizovanih i ovih drugih karata u „Bus plus“ sistemu.
Mi smo ove informacije dobili od nezadovoljnih vozača, koji rade u Gradskom saobraćajnom prevozu, koji su pratili laži premijera i gradonačelnika o tim takozvanim remontima, koji i sami potvrđuju da voze krševe, a da je zapravo samo spoljašnjost ta koja treba da obmane naše sugrađane. A Srpska napredna stranka je, da bi obezbedila da to ne izađe u javnost, krenula da sve predsednike i potpredsednike ozbiljnijih sindikata u GSP-u stavlja pod svoju kontrolu i pod pretnjama otkazom ih kontroliše do nekih narednih izbora i možda još jedne prevare.
Srpska radikalna stranka još jednom alarmira javnost da je većina vozila koja su trenutno u saobraćaju, koja prevoze naše sugrađane, našu decu, zapravo u neispravnom stanju i zahtevamo od gradonačelnika da izađe sa pravom istinom, a ja ću iskoristiti ovu konferenciju da gradonačelnika pozovem na TV duel. Neka iznese on svoje podatke koje smatra istinitim a mi svoje, za koje zapravo znamo da su validni podaci. Posle promene vlasti nameravamo da podignemo krivične prijave protiv svih odgovornih koji su učestvovali u ovoj prevari i koji su svesno kršili Zakon o javnoj bezbednosti i bezbednosti na putevima.
Mi smo imali za danas toliko, ako vi imate nekih pitanja, izvolite.
Ukoliko nemate pitanja, hvala vam.
0 KOMENTARA
TVOJ KOMENTAR