Зашто Вучић амнестира криминалце из бившег режима? (транскрипт)

Проф. др Војислав Шешељ: Добар дан.

Даме и господо, настављајући нашу свеобухватну анализу економског и социјалног стања Србије и разоткривајући разне криминалне афере које оптерећују наш друштвени живот, па чак и физичку егзистенцију нашег народа, ми ћемо вам данас саопштити нове резултате рада нашег експертског тима, који се још увек бави проучавањем ситуације у „Заставиним“ фабрикама у Крагујевцу.

Претпрошли пут смо вам говорили шта се дешава у „Фијатовој“ фабрици аутомобила и презентовали уговор који се чувао у строгој тајности, а који подрива економску моћ земље, а данас ћемо вам саопштити резултате истраживања о томе како су угашени „Застава аутомобили Крагујевац“, производња камиона и аутобуса и производња трактора и комбајна у Србији.

Видели сте као је Млађан Динкић направио штетан уговор са „Фијатом“ и скоро једну четвртину уговорених обавеза Републике Србије самовољно прогласио најстрожом тајном. Колико је то могло остати тајна пред српским радикалима, и у то сте се уверили. Неспорно је да је Динкић имао заштиту Демократске странке и Бориса Тадића, али се поставља питање из којих разлога и интереса га штити садашњи режим, иако је неспорно да је нанео огромну штету Републици Србији.

Ја сам питање уговора са „Фијатом“ поставио јавно и Александру Вучићу, али као што сте могли да се уверите, Вучић је избегао суштински одговор на то питање и позвао се само на чињеницу да је уговор добио третман трајног документа, а није проблематизовао другу, још важнију чињеницу да је третман тајног документа стечен на противправилан, односно противзаконит начин.

У сучају Групе „Застава возила“, занемарујући овај пут уништене произвођаче делова „Заставе“ у целој Србији, као и њене кооперанте у Книћу, Сурдулици, Пироту, Сомбору, Горњем Милановцу и Баточини, задржаћемо се само на четири привредна субјекта, и то:

  • Холдинг група „Застава возила“, а.д, Крагујевац,
  • „Застава камиони“, доо, Крагујевац,
  • „Застава специјална возила“, доо, Сомбор и
  • „Застава аутомобили“ а.д. за промет путничких аутомобила, Крагујевац.

Та предузећа су до те мере очерупана, осиромашена и кадровски обогаљена да сада, када треба да се продају, нема ко да уради квалитетан и тачан завршни рачун. Чак ни Ангенција за приватизацију већ три месеца није у стању да обезбеди стручњака који би помогао у изради тачног биланса за ове фирме, за 2014. годину, као и за Индустрију машина и трактора која је у стечају.

Иначе, Агенција за приватизацију, која има 306 запослених и десет милиона евра буџет за ову годину, до данас на сајту свих 500 предузећа, која се нуде на продају, држи билансе из 2013. године, као да намерно крије од потенцијалних купаца и целокупне заинтересоване јавности билансно стање у прошлој години.

Холдинг група „Застава возила“ по билансу из 2013. године има укупну имовину, сталну и обртну, вредности од 12,6 милијарди динара, а обавезе 19,8 милијарди динара, јер је изгубила целокупан сопствени капитал од 3,9 милијарди динара, с обзиром да до краја 2013. године има кумулиране губитке од 11,1 милијарду динара, а у приказаној 2013. години било је 485 запослених, уз остварени приход од свега 511 милиона динара и исказани губитак од 1,36 милијарди динара.

„Застава камиони, Крагујевац“ је на крају 2013. године имала укупна пословна средства у вредности од 1,7 милијарди динара, а обавезе су им достигле чак 7,9 милијарди динара. Или, обавезе су веће од целокупне исказане имовине 4,6 пута. Ово привредно друштво одавно је изгубило целокупан сопствени капитал. Друштво има 613 запослених, а у 2013. години је остварило приход од минималних 236 милиона динара, уз исказани губитак од 57 милиона динара.

„Застава специјални аутомобили“ Сомбор је на крају 2013. забележила укупну вредност пословне имовине од само 962 милиона динара, док су укупне обавезе достигле 3,2 милијарде динара. Дакле, обавезе су веће од имовине 3,3 пута. Са 138 запослених у 2013. години ово привредно друштво остварило је свега 12 милиона динара укупног прихода и на том приходу у тој години исказало губитак од 211 милиона динара.

„Застава аутомобили Крагујевац“ је акционарско друштво за промет путничких аутомобила и у 2010. години имали су 1.563 запослених, а на крају 2013. године само четворо. Укупна вредност пословне имовине на крају те године је 1,5 милијарда динара, а достигле обавезе 49,9 милијарди динара, или 415 милиона евра. Друштво је изгубило целокупан капитал од 2,8 милијарди динара, али је успело да кумулира губитке у износу од 51 милијарду динара, па су обавезе веће од укупне вредности имовине за више од 32 пута. Ко је и како успео да укњижи толике губитке у ово привредно друштво, мораће утврђивати стечајни управник и стечајни судија кад се у првој половини идуће године прогласи стечај у овом дужнику.

Невероватно је да је држава уложила у „Фијат аутомобиле Крагујевац“ више од пола милијарде евра, без обавезе да се уграђују поједини делови наших коопераната, без права да се погледају увозне цене делова и набављене опреме, без обавезе од десет година рада нове фабрике, такорећи без икаквих обавеза италијанског партнера.

Већ смо обелоданили да им Република Србија чак враћа уплаћене доприносе на плате, да не плаћају никакве порезе, да им плаћамо усавршавање запослених, као и низ других погодности, што указује да су Италијани само инсталирали свој погон у Крагујевцу.

Италијански партнер довози и своје делове, ту их монтирају и извозе, у транзиту кроз Србију, а нама остају „Застава“ и њени капацитети, са свим овим губицима. Све указује и на то да је неко потписао да Србија неће производити путничке аутомобиле све док је „Фијат“ у Србији.

У ФАП-у из Прибоја запослено је више од 1.100 радника. У 2014. години они су остварили приход од свега 117 милиона динара и у тој години исказали губитак од 584 милиона динара, односно губитак је пет пута већи од прихода. Укупна вредност пословне имовине на крају те године је 4,9 милијарди динара, док су обавезе достигле 10,7 милијарди динара. ФАП је изгубио целокупан сопствени капитал, а текући рачун им је блокиран од 27. октобра 2012. године, дакле непрекидно 1.096 дана.

„Икарбус, АД, Земун“ запошљава више од 300 радника. У 2014. години, на приходу од 167 милиона динара, исказан је губитак од 276 милиона динара. Укупна вредност пословне имовине је 2,3 милијарде динара, док су укупне обавезе 3,5 милијарди динара. Кумулирани губици су појели целокупан сопствени капитал, па је губитак знатно изнад вредности капитала.

Сви ови подаци недвосмислено показују о каквом се криминалу ради и на који начин је уништена српска привреда, још увек без правних последица за оне који су учествовали у свим тим криминалним радњама. Посебан криминал, и то организовани, је гашење производње трактора и комбајна у нашим некадашњим гигантима.

Данас је у стечајном поступку ИМТ. У овој „Индустрији машина и трактора“ се прозводило 44 хиљаде најсавременијих трактора, у потпуности прилагођених величини парцела пољопривредног обрадивог земљишта у Србији. Некад су запошљавали око десет хиљада радника, 2012. године било их је 800, а почетком августа ове године и последњих 370 радника је отпуштено уз обећање отпремнине.

Укупна имовина ИМТ-а на крају 2013. године износила је 2,1 милијарду динара, а укупне обавезе 10,4 милијарде динара, што значи да су обавезе скоро пет пута веће од вредности имовине. Основни капитал од 3,3 милијарде динара одавно је изгубљен. Ни ИМТ нема уредан биланс за 2014. годину.

Друга тракторска индустрија је „Индустрија мотора Раковица“, са више од 800 запослених. Рачун овог произвођача трактора блокиран је за 1,04 милијарде динара и то непрекидно од 2. јуна ове године. Предузеће је изгубило целокупан сопствени капитал. Укупна вредност имовине на крају 2014. године била је 4,3 милијарде динара, док су обавезе премашиле 7,9 милијарди динара. На приходу оствареном у 2014. години, који је мањи од 600 милиона динара, исказан је губитак у пословању од 946 милиона динара.

Гашење ових гиганата иза којих су остале десетине хиљада отпуштених радника је пројекат који је углавном реализовала Демократска странка са својим сателитима, а суштинско питање је зашто актуелни Вучићев режим не предузима ништа против оних који су учествовали у овом криминалу и који су одавно морали завршити у затвору. Уместо тога, неки од њих су данас Вучићеви блиски сарадници.

Изволите, имате ли ви неко питање? Ако немате, хвала вам што сте дошли.

Slajder2

Коментари

0 КОМЕНТАРА

ТВОЈ КОМЕНТАР

ВИДЕО СНИМЦИ

ТВИТЕР

ИНСТАГРАМ