Српска деца неће бити топовско месо

Драган Тодоровић: Даме и господо новинари, у Скупштину Републике Србије стигао је Предлог Закона о употреби војске Србије и других снага одбране у мултинационалним операцијама ван граница Републике Србије. И када узмете и погледате овај закон, оно што одмах упада у очи је проблем који ми већ доста дуго потенцирамо, а то је пузајућа метода уласка Србије у НАТО пакт, или преузимања обавеза извршавања улоге коју ће српска војска, односно припадници српске војске дибити у свим операцијама које води НАТО пакт, односно Сједињене Америчке Државе. И законодавац је баш предлогом овог закона покушао да закукуљи и замумуљи све ове предлоге, да то остане доста недоречено како не би могло формално да се каже да овај закон није у складу са Уставом, али поједини чланови или поједине одредбе дају могућност чак и влади да без одлуке Народне скупштине шаље поједине припаднике Војске Републике Србије. За разлику од претходног закона Савезне Републике Србије и Црне Горе, овај закон је доста недефинисан, иако је Устав строго дефинисан. Не даје могућност за било какво тумачење. Члан 140 јасно говори да се Војска Србије може употребити ван граница Републике Србије само по одлуци Народне Скупштине Републике Србије и никако другачије. И ту је ствар готова. Међутим, кад погледате овај закон, онда одмах на почетку се суочавате са већ исказаном намером да је све практично планирано и подређено такозваним мировним операцијама које се воде у свету, а које су пре свега изазвале Сједоњене Америчке Државе. У члану 2 каже се да су разлози слања ове мисије очување националне, регионалне и глобалне безбедности мира у свету. А како, у складу са чиме? За разлику од претходног закона који је то јасно дефинисао у складу са Повељом Уједињених нација и закљученим међународним уговорима, а не по процени да је угрожен мир у свету. Јесте, угрожен је мир у Авганистану. Али ко га је угрозио? Угрозиле су га САД. Угрожен је мир у Ираку. Ко га је угрозио? Угрозиле су га поново САД. Постоји потенцијално угрожен мир зато што постоји проблем везан за Иран. Ко потенцира тај проблем? САД. Северна Кореја, такође. Ви знате, између осталих, да је наша држава злочиначки нападнута 1999. године без одлуке Савета безбедности. И то Аамериканци раде нон-стоп. Када изазову проблем, онда, с обзиром да је угрожен светски мир, е, онда се позивају и припадници војске других држава како би наводно очували мир и стабилност у свету. И то су ствари које овај закон посредно, на мала врата, омогућава. Ево, у члану 2, став 1, тачка 4, каже, пружа помоћ у отклањању последица међународног тероризма и терористичких напада већих размера. Где ће то Србија бити угрожена због овога? Хоће, биће угрожена ако њени припадници оду уз контингент НАТО пакта, било где, на било коју територију, било коју земљу, тамо ће они који се боре против САД и припаднике српске војске сматрати непријатељима. Имали сте пример, пре двадесетак дана, човека који је у једној таквој мисији изгубио живот, сличној мисији. Ту су ствари потпуно јасне. Кад кренете мало даље, постоје неке ствари које су просто невероватне. Члан 3, став 1, тачка 3, каже да се активности војске Србије и других снага одбране у вези са учешћем у мултинацианалним операцијама у јавности објективно представљају. То се односи на вас новинаре. Значи, они који то не буду радили, они ће у складу са законом кршити тај закон. Шта значи објективно приказивање тих акција? Ако ви сматрате да су те акције у којима учествују наши војници потпуно непотребне за нашу државу, да су инспирисане пре свега Америком и Западом, онда ћете ви бити против овога закона и нећете то приказивати у складу са овим законом. И онда ћете доћи на удар овог закона, треба само видети казнене одредбе и ако се крши члан 3, не само новинари, него и јавне политичке личности или било ко други ко буде критиковао такве операције, долази у могућност да одговара по овом закону. Али шта говори ово? То говори да су ови свесни унапред да ће слати припаднике војске у такве такозване мировне операције и да ће доћи у проблем јер ће јавно мњење то износити и стварати проблем. А члан 4 каже, обавезе које је Република Србија преузела закљученим међународним уговорима. Шта значи закључен међународни уговор? Не значи ништа док није ратификован у парламенту. Он се закључује, али не може да се примењује на основу тога, не може да има последице сем ако буде ратификован у Скупштини. И ми смо имали до сада већ доста таквих примера. Закључе се уговори, али због тога што владајућа већина по појединим стварима не може да постигне консензус, ти уговори се примењују као да су ратификовани у Скупштини. И то је проблем који се овде чак и отклања, јер ће овим законом то бити омогућено. А то не сме да се догоди. И ово је противуставна категорија. Члан 5 каже, припадници војске Србије се могу ангажовати у мултинацианалним операцијама и учествовати у активностима из члна 2, став 1, овога закона. Да вам не наводим. И каже, дужни су да поступају у складу са Уставом Републике Србије, законом, одлукама надлежних органа. Е сад би било интересантно да погледате Устав и да нађете где то Устав дефинише како ће се наши припадници оружаних снага понашати у Авганистану, или било где у свету. Пазите, Устав, што се тиче војске, има свега четири члана, 139, 140, 141 и нигде не дефинише овај проблем. А да је ово нонсенс, показује други став овога члана, каже, припадници других снага одбране, у складу са потребама, могу се ангажовати у мултинационалним операцијама из члана 2, став 1 овога закона и дужни су да поступају у складу са законом, одлукама.... Ту нема Устава. Зашто код ових нема? То су други припадници, то су лекари или из неких других родова. Како је могуће да законодавац донесе овакав предлог закона? И оно што ће бити посебно интересантно, то је члан 8, каже да Народна скупштина разматра годишњи план употребе за извршавање планираних мултинационалних операција у текућој години. Али четврти став каже, изузето од одредбе става три овога члана, Народна скупштина може у складу са интересима Србије одобрити употребу и учешће Војске Србије у организацијама из члана 2, тачка 2, 3, 5 овог закона које нису предвиђене годишњим планом употребе ако се знатно погорша безбедност или хуманитарна ситуација у свету. Е, то је против Устава. Не може. Ако може годишњим планом, онда треба и са годишњим планом и да се предвиди. Онда ће, кад год владајућа већина дође у ситуацију да Американци траже од њих, иако није предвиђено годишњим планом, на дневни ред поставити и то питање. А члан 10, став 3 је још гори, каже, Влада изузетно може одобрити учешће других снага одбране у хуманитарним операцијама које нису предвиђене годишњим планом употребе. То је апсолутно против Устава. Само Народна Скупштина има то право, нема Влада. И то су ствари које на најбољи начин говоре о томе да ће народ морати на референдуму да се изјасни о уласку у НАТО пакт. Јер ми већ имамо пример са Еулексом. Где смо ми практично дерогирали Резолуцију 1244. Иако је за Косово и Метохију, по Резолуцији 1244 надлежна Скупштина Уједињених нација, односно Савет безбедности, иако Резолуција 1244 даје одређена права Републици Србији, ми смо се добровољно одрекли тог права и омогућили да се успостави мисија Еулеска , мимо Резолуције 1244, и да се мимо Уједињених нација то питање сада решава са Европском унијом, и да нам она преко своје мисије суштински наноси најтежу могућу штету, да њена мисија служи само да се спроведе план Мартија Атхисарија који није прошао у Савету безбедности, али је зато прошао Еулекс који ће у складу са тим планом да формира све институције те квазидржаве Косово. И зато ће Српска радикална странка бити против усвајања овог закона у Скупштини Републике Србије, зато што је штетан, а уколико буде усвојен, против неких његових чланова или одредби ми ћемо поднети захтев Уставном суду Србије да се изјасни да ли су ти чланови у складу са Уставом или не.

Ми смо имали толико за данашњу конферецију за штампу. Изволите, ако има неко питање.

Новинар: А када ће то бити на дневном реду?

Драган Тодоровић: Па, претпостављам да ће то бити у наредном периоду, пошто је стигло неколико предлога закона везано за војску, односно за одбрану. Стигао је предлог националне стратегије, цивилно служење војног рока, тако да очекујемо да ће врло брзо доћи на дневни ред. Али, овим желимо да скренемо пажњу јавности пре него што дође у Скупштину, и да евентуално на време, ако има оних разумнијих, у Влади схвате колико је овај закон штетан и ако су очекивали да се неће уочити ови проблеми, да схвате да то никако неће проћи. Ако нема више питања, хвала вам велико што сте присуствовали.

Коментари

0 КОМЕНТАРА

ТВОЈ КОМЕНТАР

ВИДЕО СНИМЦИ

ТВИТЕР

ИНСТАГРАМ