Шаровић: Српски радикали предлажу три принципа државне политике према Косову и Метохији

Немања Шаровић: Даме и господо, државни врх Србије је јуче, како смо обавештени, у згради Председништва два сата разговарао о некаквој платформи за предстојеће преговоре са Приштином. Оно што смо чули то је да је сама платформа проглашена државном тајном а једину информацију коју је добила јавност то је информација од Александра Вучића који је рекао да су два кључна принципа која су договорили очување државних и националних интереса и наставак такозваног европског пута Србије.  Оно што одмах на почетку морамо да приметимо то је да се ова два назови принципа међусобно искључују. Што се тиче очувања државних и националних интереса ми се свакако слажемо да их треба одржати и очувати, али исто тако истичемо да Николић, Дачић и Динкић нису ти који могу тумачити шта је то државни и национални интерес Републике Србије јер то није дневно-политичка ствар већ су ти интереси, пре свега, укорењени и сачувани у Уставу Републике Србије.

Уосталом, поставља се питање како платформа која је заснована на очувању државног и националног интереса може бити проглашена државном тајном? Такозвани европски пут Србије не само да није принцип на који се Влада може позивати већ представља само политичку платформу актуелног режима и тај, назови принцип, свакако се не може помирити са српским националним интересима јер је потпуно очигледно да Европска унија и Сједињене Америчке Државе од Србије очекују да се одрекне своје јужне покрајине уколико жели да настави тај несрећни европски пут.

Питање од кога свако озбиљан мора кренути када размишља о прављењу некакве платформе за преговоре је то шта Београд у овоме тренутку може добити од преговора са Приштином, посебно шта може добити уколико се ти преговори одвијају под окриљем Европске уније. Да бисмо на то питање одговорили мора се анализирати ситуација у којој се Србија тренутно налази. Несумњиво је да је та ситуација сада далеко тежа од оне у којој смо били, на пример, двехиљадите године као што је несумњиво и то да је та позиција условљена ригидним ставом политике Европске уније, политиком условљавања Србије и политиком диктата а одсуства било каквог компромиса. То је политика коју Европска унија спроводи већ годинама према Србији. Актуелни режим у Београду претходних дванаест година, а нажалост то се наставља и данас, спроводи потпуно једнострану политику, политику европског пута и тиме је положај Србије додатно отежаван свих ових година.

Нама је потпуно јасно да Београд не може превише и да Србија не може битно утицати на промену политике Сједињених Америчких Држава и Европске уније али оно што можемо је да ту политику усагласимо са нашим државним и националним интересима. Прављење ове платформе за преговоре са Приштином је свакако нова прилика за то.

 

 

Како не би испало да Српска радикална странка стално критикује све што се ради, ми предлажемо три принципа. Први  принцип је да се преговори са Приштином врате под окриље Уједињених нација уместо да се одвијају под окриљем Европске уније. Други принцип је истицање да је Резолуција Савета безбедности 1244 трајна основа за било какве преговоре и за било какво решење које може у будућности да буде постигнуто. Трећи принцип је да ниједно будуће решење не може бити у супротности са Уставом Републике Србије.

Ми смо сигурни да усвајање ова три принципа гарантује очување и заштиту српских националних интереса и да ће једино на тај начин бити могуће њихово очување. Поставља се питање зашто Српска радикална странка упорно инсистира на томе да преговори буду враћени под окриље Уједињених нација. Разлог је тај што сваки озбиљан преговарач бира окружење у коме ће моћи да постигне максимум својих интереса у преговорима. Јасно је да у Савету безбедности Уједињених нација, које нису признале независност Косова и Метохије, Србија има моћне савезнике. У првом реду то су Руска Федерација и Кина које су до сада блокирале свако лоше решење односно онемогућавале наметање било ког решења које није било у сагласности са интересима Србије и за које државно руководство Републике Србије није дало своју сагласност.

Са друге странке, Приштина, односно шиптарска страна, се окреће својим савезницима,  Сједињеним Америчким Државама и водећим земљама Европске уније. То су моћни савезници на које Приштина рачуна и Европска унија је до сада на небројено примера показала своју непринципијелност када је Република Србија у питању. Они су безброј пута доказали да, када се ради о Србији, за њих постоји само политика диктата а никако политика компромиса.

Подсетићу вас само на неке непринципијелности Европске уније – од оних 10 мишљења Бадинтерове комисије 1991. Године, који су у том тренутку били правни основ за растурање тадашње СФРЈ, преко тога што Европска унија не поштује принципе ОЕБС-а, што не поштује повељу Уједињених нација, што не поштује Резолуцију 1244 и тако даље. У последњем документу који смо добили од Европске уније, они отворено траже да Србија призна територијални интегритет Косова а истовремено Европска унија не поштује територијални интегритет Републике Србије која је већ деценијама међународно призната држава.

Према томе, потпуно је јасно да у политици Европске уније нема било каквих нејасноћа, потпуно је јасно да нико озбиљан у Србији више не може рећи да Србија неће пристати уколико Европска унија буде тражила признање независности Косова. Европска унија отворено тражи признање независности и ми сматрамо да је крајње време да се Србија окрене свом развоју, да се окрене својим ресурсима који су запостављани деценијама, да се окрене сарадњи са својим традиционалним пријатељима, пре свега у Руској Федерацији, Кини, широм Азије, да се окрене сарадњи са свим државама које поштују територијални интегритет и суверенитет Републике Србије.

 

 

Питање статуса Косова и Метохије не може се решити преко ноћи. То није питање које се решава у једном или два мандата и Република Србија нема апсолутно никакав интерес да инсистира на брзом решењу тог проблема, посебно уколико то брзо решење иде на уштрб наших државних и националних интереса. Потпуно је очигледно, чак и на основу споразума који су до сада постигнути а који су сви потпуно противзаконити и противуставни, да ће то решење свакако бити на штету Србије. Постоји велики број сличних проблема у свету који нису решени ни двадесет, тридесет и дуже година и мудро руководство сваке државе чекаће историјски тренутак у коме ће услови за решавање тих проблема бити најповољнији за националне интересе тих држава.

Ми мислимо да поштовање ова три принципа мора бити услов и да са решавањем проблема Косова и Метохије не треба журити, посебно зато што је основни разлог за брзо решење приближавање Србије Европској унији. Мислим да је свима потпуно јасно да, колико год Србија услова да испуни, чак и кад би се сутра и званично одрекли Косова и Метохије, признали независност и отворили амбасаду у Приштини, наредних десет или петнаест година не би постали чланови Европске уније.

И коначно, желим да у име Српске радикалне странке свим Србима исламске вероисповести, свим другим верницима исламске вероисповести и поглаварима исламске заједнице у Србији честитам празник Курбан бајрам у жељи да га проведу у миру, добром здрављу и слози са својим пријатељима и комшијама других вероисповести. Уколико имате неких питања - изволите, уколико не, хвала што сте дошли. 

 

Коментари

0 КОМЕНТАРА

ТВОЈ КОМЕНТАР

ВИДЕО СНИМЦИ

ТВИТЕР

ИНСТАГРАМ