Миљан Дамјановић: Нова „фарба“ Бус плус-а (транскрипт)

Миљан Дамјановић: Поштовани новинари, данас смо заказали још једну конференцију за новинаре Окружног одбора Српске радикалне странке. Као што смо вам и најавили, тема је Градско саобраћајно предузеће.

У претходном периоду могли смо путем медија да пратимо такозване нове пројекте, нове кораке градоначелника Синише Малог, који, како је сам за себе рекао, ради у служби грађана. Он је изјавио да је резултат гласања људи из Београда одлука да возила Градског саобраћајног предузећа треба да буду црвене боје.

Ја бих подсетио градоначелника да су у претходној кампањи за градске изборе грађани гласали за њихово обећање да ће укинути „Бус плус“ систем и подсетићу вас да је тадашњи председник Градског одбора Српске напредне странке, а садашњи министар унутрашњих послова, Небојша Стефановић тада говорио да је тај систем „Бус плуса“ скандалозан, поготово уговор са „Апексом“ и поручивао да је најоптималнији начин да ГСП поново наплаћује карте и да приход стечен на тај начин мора ићи граду.

Са тим лажним обећањима и обманама наступали су и тадашњи председник привременог органа, а садашњи градоначелник Синиша Мали и тадашњи секретар привременог органа, а садашњи менаџер града Горан Весић. Ја ћу вам само прочитати неколико тих њихових лажних обећања из времена када су обмањивали грађане да ће радити у служби грађана и за бољитак пословања јавних предузећа, међу којима је био и ГСП. Сва њихова обећања су се сва сводила управо на укидање, и ја ћу се сложити, тог скандалозног „Бус плус“ система.

Дана 27. фебруара 2014. године Синиша Мали је рекао да се "систем 'Бус плуса' није показао оперативним, због тога што се наплата карата у последњих годину дана драстично смањила, а град је само прошле године на име субвенције исплатио ГСП-у 7,5 милијарди динара“ (тада је то говорио као председник привременог органа). Затим је наставио: „Наша идеја је да страни партнер обезбеди уређаје који су неопходни за његово функционисање, а да продаја маркица или контрола пређу под окриље града и не верујем да ће се систем више звати 'Бус плус'“.

Затим, 29. марта 2014. године тадашњи секретар привременог органа, а сада менаџер града Београда Горан Весић изјавио је да „систем наплате градског превоза 'Бус плус' мора бити промењен, јер од када је уведен наплата стално пада и град мора да повећава субвенције,“ што је потпуно нелогично и нефункционално.

Затим су наставили са лажним обећањима и дезинформисањем грађана, па је тако 3. априла 2014. године уследила популарна изјава да град укида „Бус плус“ и расписује нови тендер. Тада је Синиша Мали изјавио (а медији су морали помпезно да величају њихове тешке преговоре попут оних Вучићевих у Бриселу, па је на крају све потписао), па ја цитирам један од тих извештаја: „Након бурног састанка, јавности се путем саопштења обратио председник привременог већа Синиша Мали. У данашњим разговорима са 'Апексом' нисмо пронашли никакво решење које је прихватљиво и у складу са интересима града. Као председник привременог органа издао сам налог Секретаријату за саобраћај и Дирекцији за јавни превоз да се крене у припрему документације за нови тендер, за избор новог оператера са којим би Град Београд креирао систем на потпуно новим основама, од чега би највећу корист имали Београд и Београђани.“

А затим, након избора и у моментима када су формирали власт, опет су најавили решење за „Бус плус“ и тада је градоначелник рекао да је само питање дана када ће се изаћи у јавност са коначним резултатима.

Од тада до данас, нажалост, пљачка наших суграђана је настављена. „Бус плус“ систем и даље постоји, поготово са овим новим уведеним зонирањем. И даље продају карата врши приватна компанија, исто као што ангажује и контролоре.

Узгред, морамо да напоменемо да је то само једна у низу превара, лажи и манипулација садашњег режима. Они су то наставили да раде и не могу ниједног тренутка да оповргну чињеницу да су били упознати да је и сам тендер за „Бус плус“ био противзаконит. И сами су у кампањи оштро нападали тадашњи режим Демократске странке и најављивали кривичне пријаве против тадашњег градоначелника Драгана Ђиласа. Све ово је само доказ да је и после Драгана Ђиласа поново ту неки Драган Ђилас. Допао им се систем да могу да лажу грађане и да користе ово накарадно решење.

Да је Српска напредна странка свакодневно у кампањи, говоре и нови маркетиншки трикови градоначелника и премијера око набавке 35 „Мерцедесових“ аутобуса. Пратили сте сви, у свим медијима видели сте ту помпезну најаву. Тада су најавили и пустили у саобраћај 10 нових „Мерцедесових“ аутобуса.

Али у чему је то, заправо, био маркетиншки трик? Оног момента када су новинари и камермани окренули леђа премијеру и градоначелнику, градоначелник је одмах седам од тих десет аутобуса послао на ремонт „Икарбусу“. То можете да проверите и у Градском саобраћајном предузећу: тренутно од тих десет само три возила саобраћају градом, а ти нови аутобуси са знаком, како је говорио и показивао премијер, „Мерцедеса“, после само једног сликања морали су да се врате на ремонт у „Икарбус“.

Друга велика превара која је урађена у претходних пар месеци била је ремонт старих возила по принципу споља гладац, а изнутра јадац. За тај такозвани ремонт је, слободно могу да кажем, бачено, а може се проверити и тачна цифра, од 50 до 70 хиљада евра по возилу, а тај новац је бачен само на спољни изглед аутобуса. Они су променили лим и офарбали су та возила жутом бојом, а што се тиче мотора и система кочења и свих осталих делова, ништа није урађено, ни један једини део није промењен. На тај начин су угрозили безбедност у саобраћају, јер су та такозвана ремонтована возила, заправо, обични кршеви, које ћете врло често видети како стоје у квару по београдским саобраћајницама.

Тужна је истина до које смо дошли и иза које стојимо и сад вам износимо и алармирамо јавност, да осим што ремонта није ни било, Градско саобраћајно предузеће Београд већ две године нема резервних делова, ни један једини резервни део. У питању је само још једна у низу кампања које спроводи Српска напредна странка.

Интересантна је још и чињеница поводом тог такозваног ремонта који је вршен, односно само дотеривања спољашњег изгледа, да су они, поред стављања новог лима, фарбали аутобусе жутом бојом, а накнадно су донели одлуку да сва возила треба да се офарбају црвеном бојом. То заправо значи да ће сва ова возила која су офарбана пре само два месеца, сада поново ићи на фарбање да би, како је рекао градоначелник, испунио жељу грађана Београда.

Српска радикална странка се залагала и пре кампање и у кампањи и када смо били највећа одборничка група у Скупштини града Београда, и када је уопште имало икакве најаве око прегора са неким „Бус плус“ системом, да се укине тај „Бус плус“ систем и да се и наплата и контрола врате под окриље Градског саобраћајног предузећа, а на тај начин би се отворила и нова радна места.

Данас све то ради приватна фирма и нико, али апсолутно нико, нема прави увид у то колико је карата продато и колики је заправо приход од продаје тих персонализованих и ових других карата у „Бус плус“ систему.

Ми смо ове информације добили од незадовољних возача, који раде у Градском саобраћајном превозу, који су пратили лажи премијера и градоначелника о тим такозваним ремонтима, који и сами потврђују да возе кршеве, а да је заправо само спољашњост та која треба да обмане наше суграђане. А Српска напредна странка је, да би обезбедила да то не изађе у јавност, кренула да све председнике и потпредседнике озбиљнијих синдиката у ГСП-у ставља под своју контролу и под претњама отказом их контролише до неких наредних избора и можда још једне преваре.

Српска радикална странка још једном алармира јавност да је већина возила која су тренутно у саобраћају, која превозе наше суграђане, нашу децу, заправо у неисправном стању и захтевамо од градоначелника да изађе са правом истином, а ја ћу искористити ову конференцију да градоначелника позовем на ТВ дуел. Нека изнесе он своје податке које сматра истинитим а ми своје, за које заправо знамо да су валидни подаци. После промене власти намеравамо да подигнемо кривичне пријаве против свих одговорних који су учествовали у овој превари и који су свесно кршили Закон о јавној безбедности и безбедности на путевима.

Ми смо имали за данас толико, ако ви имате неких питања, изволите.

Уколико немате питања, хвала вам.

ns

Коментари

0 КОМЕНТАРА

ТВОЈ КОМЕНТАР

ВИДЕО СНИМЦИ

ТВИТЕР

ИНСТАГРАМ