Конференција за медије - Новогодишња честитка СНС-а Зрењанинцима

На основу Закона о порезима на имовину које је донела Скупштина Републике Србије, све локалне самоуправе су дужне да до 30. новембра 2013. године усагласе своје скупштинске одлуке по питању утврђивања пореза на имовину. Ми смо имали прилку да добијемо на увид одлуку коју ће донети Скупштина града Зрењанина, по питању зона које представљају делове територија јединице локалне самоуправе, на којима ће се одређивати висина пореза на имовину, и затим одлуку о стопама пореза на имовину. Морам да напоменем да Радна група која је именована 1. октобра 2013. године, од стране градоначелника града Зрењанина Ивана Бошњака, је саставила те зоне на основу којих ће се вршити опорезивање грађана на имовину. Образложење које су дали није јасно, којим принципом су се руководили, и на који начин су одређивали те зоне.

На основу републичког Закона о имовини, локалне самоуправе су дужне да оснују најмање две зоне које представљају делове територије јединице локалне самоуправе. За Зрењанин, овом одлуком је предвиђено пет зона. Када погледате списак улица које сачињавају поједине зоне, видимо да је прва зона центар града, даље се улице шире према периферији и чине другу и трећу зону, тако да је град састављен од три различите зоне на основу којих ће се вршити опорезивање грађана на имовину.

Ако погледамо како је урађена одлука о стопама на порез, видимо да је она остала идентична оним стопама које је и Скупштина града Зрењанина усвојила 2011. године, која је објављена у Службеном гласнику, и значи да није дошло ни до каквих промена нити до повећања. Интересантно једа грађани ни данас, на основу ових предлога Одлука неће знати колико ће плаћати порез на имовину за 2014. годину. Ако је Радна група донела одлуку о зонама, самим тим на основу Закона о порезу на имовину је морала да донесе и колика је цена квадрата некретнине у тим зонама. Обавеза локалне самоуправе је да до 30. новембра донесе и ту одлуку. Значи, ако је Зрењанин подељен на три зоне, насељена места су подељена на четврту и пету зону, и види се да ни ту нема логике, да нека места која су подједнако удаљена од града Зрењанина припадају различитим зонама. Мислим да је Радна група требала да се руководи тиме, и оним што је тражио Закон о порезу, да се на основу промета некретнина утврди за које су вредности продате некретнине у појединим деловима града, и да се на тај начин одреди цена квадрата што се тиче те имовине. На основу тога, када се утврди које су локације боље и где се постиже већа цена, да то уђе у прву зону, тамо где је мања цена да буде друга и трећа зона итд. Овако је од стране Радне групе паушално одређено на основу удаљености од центра града, а није се водило рачуна о томе каква је инфраструктура, да ли у близини постоје школе, здравствена амбуланта, маркети, пијаца итд.

На крају, када грађани после 15. децембра 2013. добију решење о висини пореза који требају да плате у 2014. години, једноставно неће знати како је процењена вредност њихове имовине. Изгледа да ће то бити "честитка" за Нову годину грађанима града Зрењанина и да ће бити изненађени. С обзиром да је катастрофално стање у граду Зрењанину, да се буџет слабо пуни, да је каса празна, владајућа коалиција предвођена Српском напредном странком ће посегнути за повећањем пореза на имовину како би напунила буџет. Зато они са ове две Одлуке које су дали на увид и на јавну расправу, нису дали оно што је најважније приликом одређивања пореза на имовину, а то је колика је цена по квадрату која може да се добије приликом продаје.

Оно што се тиче треће ставке коју је Скупштина требало да донесе, то је умањење пореза на имовину, тј. амортизација. Они се правдају да су куће и објекти који су много старији, који имају право на амортизацију, да ће се по години старости одређене некретнине за 0,8% смањивати и порез на имовину. Републички Закон предвиђа да то може да иде и до 1% на годишњем нивоу, и да максимално смањење може да износи 40%. Поставља се питање зашто ова нова одлука није предвидела и ту могућност да се искористи максимум који дозвољава републички Закон, да буде по 1% смањење пореза по години старости одређеног објекта. На тај начин би омогућили грађанима да остваре што већи попуст приликом плаћања пореза на имовину, када знамо да је ситуација веома тешка.

Ми из Српске радикалне странке претпостављамо да ни до одржавања Скупштине, која мора бити одржана у наредних недељу дана како би се овај Закон испоштовао, нећемо као одборници добити информацију колико износе просечне цене некретнина, односно квадрата за прву, другу, трећу, четврту и пету зону. Мислимо да ће власт то сакрити, и да ће бити обелодањено тек када грађани добију решење о порезу на имовину за 2014. годину. Није вођено рачуна о томе да су у зоне убацивани станови за индивидуално становање и станови колективног становања. Добро знамо да цена кућа и станова није иста. Ако је републички Закон предвидео нови начин обрачунавања пореза, а то је да одређене зоне имају већу цену, а одређене мању, мислимо да је ова Радна група требало на основу тога да се руководи, и на основу тога да прави делове града који ће бити предвиђени за прву и другу зону, а не овако је територијално одређено на основу удаљености од самог центра града.

 

Коментари

0 КОМЕНТАРА

ТВОЈ КОМЕНТАР

ВИДЕО СНИМЦИ

ТВИТЕР

ИНСТАГРАМ